• Home
  • Szkoła – rodzaje szkół w Polsce

Szkoła – rodzaje szkół w Polsce

Obecnie w Polsce wyróżnia się następujące typy szkół:

  • szkoła podstawowa
  • gimnazjum
  • szkoła ponadgimnazjalna:
  • liceum ogólnokształcące
  • technikum
  • zasadnicza szkoła zawodowa
  • szkoła policealna
  • szkoła specjalna
  • szkoła artystyczna:
  • szkoła muzyczna I stopnia/ogólnokształcąca szkoła muzyczna I stopnia
  • szkoła muzyczna II stopnia/ogólnokształcąca szkoła muzyczna II stopnia
  • ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych
  • liceum plastyczne
  • ogólnokształcąca szkoła baletowa
  • szkoła sztuki tańca
  • szkoła sztuki cyrkowej
  • szkoła wyższa (nie podlega jednak systemowi oświaty, lecz własnej regulacji o szkolnictwie wyższym).

SZKOŁA to kompleksowy program szkoleń z zakresu technologii internetowych dla organizacji pozarządowych. Podczas pięciu spotkań w dynamiczny i warsztatowy sposób zostanie omówionych większość aspektów funkcjonowania organizacji w Internecie. Cykl złoży się na 25-godzinny, kompleksowy program, na bieżąco dostosowywany do potrzeb uczestników.
10 najbardziej zaangażowanych organizacji otrzyma indywidualne wsparcie specjalistów pozwalające im zaistnieć, lub poszerzyć swoją działalność w internecie.

Przedstawiciele 30. organizacji zostaną podzieleni na dwie 15-osobowe grupy o różnym poziomie zaawansowania. Podział zostanie dokonany na podstawie informacji podanych w formularzu rekrutacyjnym.

Podczas oceny brane będą pod uwagę motywacja i potencjał organizacji (ale mierzony nie wielkością czy kondycją finansową organizacji, a kreatywnością oraz wizją wykorzystania nowych technologii w działaniach) (15/18 pkt) .
Premiowana będzie także obecność przedstawicieli organizacji na seminariach informacyjnych (3/18 pkt) .
Szczegóły oceny w formularzu rekrutacyjnym.

1. Internet i WEB2.0 – spotkanie wprowadzające
• kompendium internauty – podstawowe pojęcia, trendy i statystyki
• internet i internauta w Polsce
• społeczeństwo informacyjne – główne kierunki rozwoju
• organizacje pozarządowe w świecie internetu
• grupy docelowe ngo i internetowe kanały dotarcia
• internet a inne media – wrogowie czy przyjaciele? (grupa zaawansowana)
• czym jest i co zmienił w sieci trend WEB2.0 (grupa zaawansowana)
• internet mobilny (grupa zaawansowana)

2. Projektowanie stron internetowych
• projektowanie zorientowane na użytkownika
• analiza grupy docelowej i jej zachowań w sieci – tworzenie „person” (grupa zaawansowana)
• atrakcyjność a funkcjonalność (usability, accesibility, user experience)
• tworzenie architektury informacji (grupa zaawansowana)
• prototypowanie i testowanie projektów stron internetowych (grupa zaawansowana)
• nie taka czarna magia – łatwe i tanie tworzenie serwisów w oparciu o system WordPress
• copywriting – jak napisać dobre teksty?
• czy ktoś wchodzi na moją witrynę? (Google Analytics)
3. Pozycjonowanie i marketing w wyszukiwarkach
• czym jest Search Engine Marketing i Search Engine Optimization?
• ewolucja wyszukiwarki internetowej Google – TOP1? (grupa zaawansowana)
• dlaczego warto reklamować się w wyszukiwarce Google?
• strategie SEM (grupa zaawansowana)
• SEO – pozycjonowanie organiczne w praktyce
• analiza sytuacji (grupa zaawansowana)
• określenie słów kluczowych (grupa zaawansowana)
• optymalizacja strony (grupa zaawansowana)
• content marketing (grupa zaawansowana)
• link building (grupa zaawansowana)
• analiza efektów (grupa zaawansowana)
• Black Hat – uważaj jak Cię pozycjonują
• linki sponsorowane – Google AdWords
• podstawy Adwords
• jak uruchomić swoją pierwszą kampanię (grupa początkująca)
• tworzenie efektywnej kampanii (grupa zaawansowana)
• kampanie w wyszukiwarce a sieć reklamowa (grupa zaawansowana)
• optymalizacja kampanii (grupa zaawansowana)
• copywriting w dobie clutteringu
• pomiar konwersji działań – narzędzia Google: Analytics, AdWords, Narzędzia dla Webmasterów

4. E-mail marketing
• jak w praktyce działa e-mail marketing?
• jak pozyskać bazę mailingową?
• różnice pomiędzy bazą własną, a bazą zakupioną (grupa zaawansowana)
• za pomocą jakich narzędzi wysłać newsletter? (np. Freshmail)
• targetowanie kampanii
• jak przygotować skuteczny mailing?
• mierzenie efektów wysyłki

5. Marketing w mediach społecznościowych
• zrozumienie idei mediów społecznościowych
• Facebookiem – konfiguracja konta prywatnego, problem prywatności w sieci
• Facebook – konfiguracja strony komercyjnej i podstawowe działania w jej ramach
• jak przygotować kampanię reklamową w serwisie Facebook? (grupa zaawansowana)
• jak rozbudować Fanpage na Facebooku o dodatkowe zakładki (grupa zaawansowana)
• integracja Facebooka ze stroną internetową (grupa zaawansowana)
• partnerstwo z blogerami – ciekawe akcje
• video promocje w serwisie Youtube